جمعه 31 فروردین 1403 در ساعت 23 : 37 دقیقه 09125704163 - 02133934182

انواع روکش در چاپ جعبه

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | ﺳﻪشنبه 6 ارديبهشت 1401 در ساعت 15 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

برای جعبه هایی که از کاغذ یا مقوا برای ساخت آن ها استفاده می شود بهتر است برای حفاظت بیشتر از آن ها از روکش استفاده بر روی جعبه استفاده می شود.

استفاده از سلفون برای چاپ جعبه

سلفون یکی از انواع روکشی می باشد که پس از چاپ جعبه از آن استفاده می شود. سلفون توسط دستگاهی که برای این کار مناسب می باشد بر روی جعبه مقوایی انتخاب می شود. بر حسب استفاده ای که از جعبه می شود می توان از این نوع از پلاستیک در مدل های مات و براق و دیگر انواع سلفون استفاده می شود که توسط دستگاهی مخصوص به وسیله چسب به جعبه چسبانده می شود. دستگاه هایی که برای روکش در چاپ جعبه استفاده می شود می تواند ساده و یا حرارتی باشد که در صورتی که حرارتی باشد سلفون نشست بهتری بر روی جعبه خواهد داشت. از مزایای استفاده از سلفون بر روی جعبه می توان به استحکام و کم بودن احتمال ترک خوردگی بر روی جعبه اشاره کرد.

روکش یووی برای چاپ جعبه

یکی از انواع روکش که از آن در چاپ جعبه استفاده می شود روکش UV نام دارد و بر اساس نوع ماده ای که مصرف می شود می توند چاپ جعبه را مات یا براق نماید. همچنین از قسمت های مات و براق برای چاپ جعبه به طور همزمان برای مجزا کردن دو بخش از هم استفاده می کنند.

روکش ورنی برای چاپ جعبه

یکی از انواع روکش برای چاپ جعبه روکش ورنی می باشد به دلیل نوع موادی که برای چاپ جعبه استفاده می شود مواد ورنی دارای بویی نامساعد می باشد که امروزه با استفاده از مواد خوشبو کننده این مشکل به خوبی رفع شده است. با استفاده از پوشش ورنی رنگ بر روی جعبه ثابت می شود و جلا و درخششی بر روی کار ایجاد نمی کند.

طلا کوبی و برجسته کاری در چاپ جعبه

برای این که پس از چاپ جعبه جعبه هایی زیبا داشته باشیم می توان از طلاکوبی و برجسته کاری بر روی آن استفاده نمود که به روش  های مختلفی پس از چاپ جعبه بر روی جعبه انجام می شود.

همچنین بخوانید : چاپ لیبل

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :