پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 در ساعت 19 : 18 دقیقه 09125704163 - 02133934182

لیبل سی دی چه ابعاد و اندازه ای دارد؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 15 تير 1401 در ساعت 14 : 8 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر فعالیت شغلی شما در زمینه تولید و عرضه سی دی های آموزشی یا سرگرم کننده است قطعا با این سوال مواجه می شوید که لیبل سی دی چه ابعاد و اندازه ای دارد؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که لیبل سی دی در ابعاد 13 در 13 سانتی متر طراحی می شوند ولی پس از برش به ابعاد 12 در 12 سانتی متر خواهیم رسید که بر روی سی دی نصب می شود.

چاپ لیبل یکی از مهمترین کارها و اقداماتی است که برای فروش سی دی و دی وی دی های آموزشی یا سرگرم کننده صورت می گیرد در غیر این صورت محصولات شما همانند یک سی دی خام به نظر می رسند و هیچ گونه جذابیتی برای مشتری ندارد.

اهمیت طراحی و چاپ لیبل CD به قدری بالاست که به عنوان یکی از مهمترین مولفه های افزایش فروش محصول معرفی می شود. در این مقاله به اهمیت لیبل سی دی در جذب مشتری، ابعاد و اندازه لیبل سی دی، نکات مهم در طراحی و چاپ لیبل CD و سفارش طرح های پیشنهادی با بهترین قیمت ممکن خواهیم پرداخت. اگر به دنبال زیباترین و بهترین لیبل ها و کاور قاب سی دی هستید با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

چاپ لیبل سی دی

اهمیت استفاده از لیبل سی دی

سی دی ها و دی وی دی ها دنیای شگفت انگیزی دارند. تنها در یک فروشگاه کوچک می توانید شاهد صدها سی دی و دی وی دی مختلف باشید که هر کدام برنامه های مختلفی را ارائه می کنند. در یک فروشگاه عادی، هزاران سی دی و دی وی دی فروخته می شود که تنها با لیبل ها و برچسب های خاصی که دارند از یکدیگر تفکیک می شوند.

تصور کنید این محصولات بدون برچسب و کاور فروخته شوند. آن زمان است که باید ساعت ها وقت را صرف پیدا کردن یک محصول کرد. گذشته از اینکه عدم استفاده از برچسب و قاب باعث می شود تا جذابیت محصول به شدت پایین آید ممکن است به علت عدم جلب توجه به یک محصول خاک گرفته در فروشگاه مبدل شود و هیچ کسی تمایلی به خرید آن نداشته باشد.

لیبل باید به گونه ای باشد که مشتری به محض نگاه کردن به محصول از محتوای آموزشی، طنز یا سرگرم کننده آن آگاه شود. مشتری هرگز ساعت ها از زمان با ارزش خود را صرف مطالعه مشخصات تمام محصولات موجود در سطح بازار نمی کند بلکه با یک جست و جوی ساده در ابتدا محصولات جذاب را انتخاب و سپس مبادرت به گزینش یکی از آن ها می کند. بنابراین چاپ لیبل سی دی و محتوای با ارزش از اقدامات هدفمند شما برای افزایش بازار فروش است.  

چاپ لیبل سی دی

ابعاد و لیبل CD چقدر است؟

سوال اصلی مقاله نیز در همین تیتر بیان شده است. سی دی و دی وی یک محصول دایره شکل هستند بنابراین زمانیکه از ابعاد آن سخن به میان می آید اندازه قطر آن مورد نظر ماست. ابعاد لیبل به صورت 13 در 13 سانتی متر طراحی می شود اما برش هایی که بر روی کار صورت می گیرد باعث می شوند تا در نهایت یک لیبل 12 در 12 سانتی متری بر روی محصول نصب شود.

اندازه دایره میانی سی دی نیز اهمیت دارد. اصولا قطر دایره میانی سی دی که در طراحی نهایی لیبل اهمیت دارد 22 میلیمتر است که چیزی در حدود 2 سانتی متر و دو میلی متر می شود. البته نوع دیگری از سی دی وجود دارد که قطر دایره میانی در آن ها 44 میل است. طراحی لیبل در ابتدا به صورت مربعی صورت می گیرد اما در آخر کار آن چیزی که مشاهده می شود یک لیبل دایره ای است که اصولا تمام سطح خارجی سی دی را پوشانده است. اصولا از همین طرح برای طراحی کاور نیز استفاده می شود اما در برخی از موارد نیز شاهد استفاده از تصاویر دیگری بوده ایم که به محتوای سی دی ربط دارند اما دقیقا مانند طراحی لیبل نیستند.

چاپ لیبل سی دی

نکاتی که باید در زمان طراحی لیبل سی دی صورت گیرد؟

طراحی لیبل و برچسب سی دی کار دشواری نیست. کافی است تا یکی از پترن های مربوط به محتوای سی دی را انتخاب کرده و سپس از آن یک طراحی زیبا با استفاده از فنون گرافیکی بسازید. البته قطعا برای طراحی یک لیبل نیاز دارید تا با یک فرد خلاق در این زمینه مشورت کنید در هر صورت باید نکات خاصی را در این زمینه مورد توجه قرار دهید که عبارتند از:

-طراحی اصلی نباید در قسمت هایی باشد که برش می خورند و از نتیجه کار حذف می شوند.

-بخش های اصلی طراحی نباید در مرکز کار قرار گیرد چرا که بخش های میانی طراحی که در مرکز سی دی قرار می گیرد و محل دایره داخلی است نیز از نتیجه کار حذف می شوند.

-شفافیت کار را مورد توجه قرار دهید. چاپ روکش یووی و چاپ روکش سلفونی براق از گزینه های محبوب برای چاپ لیبل سی دی با شفافیت بالا هستند.

-باید با کانال رنگ های چاپ لیبل دی وی دی و سی دی آشنا شوید که شامل RGB، CMY، CMYK هستند.

-برای افزایش کیفیت و سهولت در خلق رنگ های متنوع از کانال CMYK در چاپ لیبل استفاده می شود.

-فرمت ذخیره فایل ها شامل سه نوع فرمت Tif، Pdf و JPG است که در فرایند چاپ تصویر بر روی سی دی بهترین و با کیفیت ترین نوع فرمت JPG می باشد.

-  یکی از فاکتورهای وضوح و کیفیت در تصاویر به خصوص چاپ تصویر بر وی لیبل سی دی و یا چاپ تصویر بر روی قاب سی دی DPI نام دارد. مقدار DPI در چاپ تصاویر باید 300 باشد.

چاپ لیبل سی دی

سفارش و چاپ لیبل سی دی به صورت صورت براق و مات

سلیقه شما تعیین می کند که لیبل های سی دی به صورت مات باشند یا براق! اصولا طرفداران لیبل های براق بیشتر است اما در برخی از موارد بهتر می باشد تا از لیبل های براق استفاده نکنید. مثلا اگر می خواهید یک سی دی با محتوای آهنگ های سنتی را به بازار عرضه کنید نصب لیبل براق کار مناسبی نخواهد بود. بهتر است جلوه های رنگ آمیزی را به صورت دقیق تر انتخاب کنید به صورتی که با ماهیت محصول نیز سازگاری داشته باشد.

شما می توانید برای سفارش و چاپ لیبل سی دی با مجموعه چاپ سورن تماس بگیرید. طراحی لیبل سی دی، چاپ لیبل فوری، چاپ لیبل حرفه ای و چاپ لیبل ارزان قیمت از مهمترین خدمات این شرکت به حساب می آید.

شما می توانید با افزایش هزینه های خود یک طراحی بسیار جذاب و فوق العاده را انتخاب کرده و سپس آن را با بهترین کیفیت ممکن سفارش دهید. قطعا نتایج استفاده از چنین لیبل هایی را در گذر زمان و با افزایش بازار فروش محصولات خود مشاهده خواهید کرد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :