چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 در ساعت 13 : 30 دقیقه 09125704163 - 02133934182

از لیبل سی دی در چه زمینه هایی استفاده می شود؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 15 تير 1401 در ساعت 14 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مهمترین خدمات چاپ لیبل به طراحی و چاپ لیبل سی دی اختصاص دارد. از لیبل سی دی برای نشان دادن محتوای محصول استفاده می شود، بدین صورت که یک لیبل چاپ شده بر روی سی دی یا دی وی دی در همان نگاه اول به مشتری نشان می دهد که محتوای این محصول یک محتوای سرگرم کننده است یا آموزشی یا فرهنگی! هر سی دی ممکن است محتوای خاصی را ارائه کند که شامل فیلم، سریال، کارتون، انیمیشن، آهنگ، بازی، محتوای آموزشی همانند آموزش زبان انگلیسی و ... باشد.

لیبل سی دی

لیبل سی دی

اگر فعالیت شما در زمینه تولید و عرضه سی دی های آموزشی، فرهنگی یا سرگرم کننده است و می خواهید در این زمینه به یکی از اصلی ترین برندهای داخل بازار مبدل شوید باید نسبت به لیبل سی دی توجه بیشتری داشته باشید.

در دنیای امروز هیچ چیزی به اندازه لیبل ها و برچسب ها نمی توانند معرفی کننده واحدهای تولیدی و موسسات عرضه کننده کالا و خدمات باشند. بنابراین شما نیز اگر می خواهید جایگاه ارزشمندی را در بازارهای داخلی به دست آورید باید علاوه بر افزایش کیفیت محتوای سی دی ها نسبت به طراحی و سفارش چاپ لیبل CD نیز دقت بیشتری مبذول نمایید.

مزایای چاپ لیبل CD

- به دست آوردن یک نام و نشان تجاری ارزشمند در میان خریداران

- تفکیک محصولات و معرفی صحیح آن ها در بازار هدف

- جذب مشتریان بیشتر با طراحی خلاقانه و اصولی

- کسب مشتریان ثابت در صورت رضایت از لیبل و محتوای سی دی

- رونق کسب و کار از طریق به دست آوردن میزان تقریبی تقاضا و ایجاد تناسب در میزان عرضه محصولات

- افزایش پرستیژ شغلی

- گسترش کسب و کار به دنبال جلب منافع تجاری و افزایش تنوع محصولات فرهنگی، آموزشی و سرگرم کننده

کاربرد لیبل سی دی

همانطور که از نام آن پیداست لیبل سی دی برای طراحی و چاپ برچسب بر روی سی دی ها و دی وی دی ها صورت می گیرد اما سوال اصلی مقاله این است که از لیبل سی دی در چه زمینه هایی استفاده می شود؟ به این سوال در ابتدای مقاله پاسخ داده ایم اما می خواهیم قدری تخصصی تر به این موضوع نگاه کرده و وارد جزییات کار شویم. اگر شما نیز مایل هستید بدانید از لیبل سی دی در چه زمینه هایی استفاده می شود با ما همراه باشید.

لیبل سی دی

لیبل سی دی با طرح محتوای آموزشی

محتواهای آموزشی بسیار متفاوت و متنوع هستند. امروزه تمام کارهای مربوط به علوم فنی و حرفه ای اعم از کامپیوتر، طراحی لباس، نقاشی، خطاطی، قالی بافی، بافندگی و ... در قالب محصولات خودآموز در بازار عرضه می شوند و افراد می توانند با تهیه کتاب ها و لوح های فشرده ای که در بازار عرضه می شوند به این آموزش ها دسترسی داشته باشند.

علاوه بر کارهای فنی و حرفه ای می توان به آموزش زبان های خارجه، آموزش کتاب های درسی، آموزش شیرینی پزی و آشپزی و ... اشاره کرد. همه این ها در زمره سی دی های آموزشی قرار می گیرند.

تهیه لیبل برای چنین محصولاتی از اهمیت وافری برخوردار است. طراحی لیبل باید با توجه به محتوای آموزشی صورت گیرد. بهتر است لیبل مربوطه حاوی تصویر و جملات معرفی کننده محصول باشد. سی دی ها و دی وی دی های آموزشی از پرفروترین محصولات آموزشی در کشور و سایر کشورها قلمداد می شوند بنابراین اگر می خواهید تجارت پر رونقی را در این زمینه تجربه کنید از بهترین طراحی ها و خدمات چاپ برچسب سی دی بهره مند شوید.

لیبل سی دی با طرح بازی های کامپیوتری

بخش قابل توجهی از محصولاتی که در فروشگاه های عرضه کننده سی دی و دی وی دی مشاهده می شود بازی های کامپیوتری هستند. به جرئت می توان گفت که لیبل سی دی بازی های کامپیوتری یکی از موثرترین روش های افزایش فروش و جذب مشتری است. بهتر است بگوییم اگر بازی کامپیوتری لیبل نداشته باشد اصلا به عنوان یک محصول واقعی از دیدگاه مشتری شناخته نمی شود و هیچگاه نمی تواند یک بازار مناسب را در میان سایر محصولات به دست آورد.

لیبل سی دی با محتوای ترانه و آهنگ

از پرطرفدارترین محصولاتی که از قدیم الایام تاکنون در دنیای چاپ و طراحی لیبل سی دی وجود داشته است لیبل سی دی با محتوای ترانه و آهنگ است. موسیقی به شیوه های مختلف در دوران های مختلف تاریخ، یکی از شاخه های مهم هنر بوده است و در عصر مدرنتیه نیز همچنان ارزش و اعتبار خود را حفظ کرده است.

این امر بخصوص درباره خوانندگان قدیمی و آهنگ های سنتی یا کلاسیک بیشتر مشاهده می شود. اغلب کسانی که علاقه زیادی به ترانه های قدیمی دارند به جای استفاده از فلش یا گوشی، می خواهند از سی دی های اصیل استفاده کنند. بنابراین طراحی و چاپ لیبل سی دی برای آهنگ های سنتی را دست کم نگیرید.

لیبل سی دی با محتوای فیلم و سریال

فیلم ها و سریال ها نیز در زمره مهمترین آثار فرهنگی و سرگرم کننده به حساب می آیند که به گونه ای فرهنگ یک جامعه را به مخاطب القا می کنند به همین علت به شدت مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند. فیلم ها و سریال هایی که مجوز پخش دریافت کرده اند به شیوه های مختلفی در بازار عرضه می شوند که یکی از آن ها استفاده از سی دی و دی وی دی است. این لیبل ها باید در برگیرنده تصویر بازیگران نقش اول و نام فیلم یا سریال و ارائه کننده جنبه طنز بودن، جنایی بودن، خانوادگی یا دراماتیک بودن محصول باشند.

نکاتی که باید در خصوص لیبل CD بدانید

- لیبل CD با استفاده از روش های خاصی چاپ می شود اما اصلی ترین روش های چاپ آن، استفاده از روکش یووی و روکش سلفون براق است.

- در تهیه برچسب سی دی استفاده از روش های براق کننده همانند روش های فوق ارجحیت دارد اما برخی از محتواها همانند آهنگ های قدیمی یا فیلم و سریال های قدیم الایام را بهتر است با یک طراحی مات وارد بازار کنید.

- با توجه به اینکه لیبل CD باید به صورت دایره ای برش خورده و روی کار نصب شود بنابراین طراحی صورت گرفته باید به گونه ای باشد که بخش اصلی آن در گوشه ها قرار نگیرد و در زمان برش زنی از نتیجه کار حذف نشوند.

- نکته فوق در خصوص بخش میانی لیبل دی وی دی و سی دی نیز اجرا می شود چرا که طرح میانی بعد از برش زنی از نتیجه کار حذف می گردد.

- اصولا از همان طرح روی سی دی برای طراحی کاور و قاب سی دی نیز استفاده می شود اما این کار الزامی نیست و شما می توانید یک تصویر دیگر که البته ارتباط کاملی با تصویر روی سی دی دارد را برای طراحی کاور و جلد سی دی انتخاب کنید.

- طراحی صورت گرفته برای چاپ لیبل سی دی ابتدا به شما نشان داده می شود و شما در صورت تایید، آن را در تیراژهای مختلف سفارش می دهید.

- تصویر موجود در کامپیوتر همواره باکیفیت تر و واضح تر از تصویر چاپ شده روی لیبل است.

- یکی از فاکتورهای مهمی که برای تخمین میزان وضوح و کیفیت تصاویر بکار می رود DPI نام دارد. دی پی آی 150 در کامپیوتر با چاپ یک تصویر بی کیفیت در دنیای واقعی همراه است هرچند شما قطعا کیفیت تصویر موجود در کامپیوتر را تایید خواهید کرد. اگر می خواهید تصویر چاپ شده یا همان نتیجه نهایی به اندازه دی پی آی 150 کیفیت داشته باشد باید مقدار DPI در چاپ تصاویر را 300 در نظر بگیرید.

لیبل سی دی

برای طراحی و چاپ لیبل CD به کجا مراجعه کنیم؟

این سوالی است که توسط اغلب موسسات و شرکت های تولیدی در تمام زمینه ها مطرح می شود. در واقع تفاوتی ندارد موسسه شما در زمینه تولید و عرضه سی دی فعالیت می کند یا در زمینه سایر کالاها و خدماتی که در جامعه مشاهده می کنیم. در هر صورت هر واحد تولیدی یا عرضه کننده کالا و خدمات، نیاز دارد تا با یک مرکز معتبر و شناخته شده در زمینه طراحی و چاپ لیبل آشنا شود.

اگر می خواهید بهترین طراحی ممکن را روی محصولات فرهنگی، آموزشی و سرگرم کننده داشته باشید و با یک اسم و رسم ارزشمند وارد بازار شوید پیشنهاد می کنیم با مجموعه ما تماس بگیرید. چاپ سورن بهترین خدمات ممکن در زمینه طراحی و چاپ CD را به شما عرضه می کند.

شما می توانید طراحی مورد نظر خود را سفارش داده و بخواهید تا طراحی نهایی با تاکید بر همان طرح سفارشی صورت گیرد و در مقابل می توانید از تیم طراحی برچسب و لیبل سورن پرینتینگ درخواست نمایید تا تلاش خود را برای طراحی یک لیبل بسیار زیبا و جذاب به کار گیرند.

شرکت چاپ سورن خدمات ارزنده ای را در صورت درخواست چاپ لیبل فوری، چاپ لیبل ارزان با کیفیت مطلوب، چاپ لیبل حرفه ای، چاپ لیبل با تیراژ بالا و چاپ لیبل با تیراژ پایین را به شما ارائه می کند. هم اکنون می توانید برای دریافت مشاوره و اطلاع از میزان تقریبی هزینه ها با شماره تلفن های درج شده در همین صفحه از وب سایت ما تماس بگیرید.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :