جمعه 31 فروردین 1403 در ساعت 21 : 32 دقیقه 09125704163 - 02133934182

چگونه لیبل چاپ کنیم؟

10 / 10
از 1 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | چهارشنبه 15 تير 1401 در ساعت 14 : 25 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

زندگی مدرن امروزی سوالات مختلفی را برای شهروندان ایجاد می کند. اینکه چگونه لیبل چاپ کنیم یکی از سوالاتی می باشد که قطعا برای شما نیز مطرح شده است؟ با مطالعه این مقاله می توانید به پاسخ سوال خود دست یافته و بهترین لیبل های ممکن را طراحی و چاپ نمایید. برای اینکه با چگونگی چاپ لیبل آشنا شوید باید با مراحل ابتدایی آن از جمله کاربردهای لیبل، نحوه طراحی لیبل، روش های چاپ لیبل و دستگاه چاپ لیبل آشنا شوید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

چاپ لیبل

 

انواع کاربرد لیبل

لیبل ها کاربرد فراوانی دارند؛ شاید باورکردنی نباشد اما از آشپزخانه و اتاق خواب شما گرفته تا شرکت های بزرگ تجاری و فراملی نیز به چاپ لیبل نیاز دارند. می پرسید چگونه؟ کافیست بخواهید غذاهای داخل فریزر را از یکدیگر تفکیک کنید، آن وقت است که یک برچسب زیبا و کاربردی می تواند این کار را برای شما به زیباترین شکل ممکن انجام دهد. تصور کنید داخل اتاق خواب خود نشسته اید و مشغول یک برنامه ریزی بلند مدت هستید. یک دستگاه لیبل زن خانگی قادر است تا زیباترین برچسب ها با ماندگاری بالا را برای شما چاپ نماید.

این موارد ابتدایی ترین موارد استفاده از لیبل زن هاست؛ در سطوح بالاتر شاهد سفارش چاپ لیبل در تیراژ بالا هستیم که اصولا برای معرفی محصولات کارخانه های تولیدی به کار می رود. تمام واحدهای تولید که می خواهند حرفی برای گفتن داشته باشند به چاپ لیبل نیاز دارند اما در این موارد دیگر نمی توان از لیبل زن های کوچک و خانگی استفاده نمود. بنابراین باید به دنبال شرکت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند باشیم و لیبل های مورد تایید خود را سفارش دهیم.

طراحی لیبل و اهمیت آن

پیش از چاپ لیبل و بکارگیری آن باید یک طراحی مناسب و ایده آل را برای آن انتخاب نمایید. طراحی لیبل از اهمیت بسزایی برخوردار است. لیبل های رنگی که اصولا معرفی کننده محصول هستند باید قدرت جذب کنندگی بالایی داشته و بتوانند تاثیر زیادی در افزایش فروش محصولات داشته باشند. البته در کنار این مسئله باید به کیفیت محصول و کالاهای تولید شده نیز توجه نمود چرا که جذابیت بالای یک لیبل هرگز نمی تواند به تنهایی مشتریان ثابت برند شما را در بازار افزایش دهد.

طراحی لیبل به وسیله برنامه ها و نرم افزارهای خاصی صورت می گیرد. شما می توانید طراحی مورد نظر خود را به شرکت های طراحی و چاپ لیبل ارسال نموده و تاکید کنید که طرح نهایی چیزی شبیه به طرح مورد نظر باشد.

اگر هم استعداد لازم در این زمینه را دارید می توانید شخصا مبادرت به طراحی لیبل نمایید. برچسب ها دنیای گسترده ای دارند و همانند دنیای هنر، پترن های نامحدودی دارند. برای این کار بهتر است از افراد حرفه ای در زمینه طراحی و بخصوص طراحی لیبل کمک بگیرید. همچنین میتوانید با استفاده از بهترین برنامه های چاپ لیبل شخصا اقدام به طراحی لیبل مورد نظرتان نمایید.

چاپ لیبل روی محصول

روش های چاپ لیبل

قبل از آنکه به معرفی دستگاه های مختلفی که در زمینه چاپ لیبل به کار می روند بپردازیم باید روش های مختلفی را که در این زمینه وجود دارد را بازگو نماییم. روش های چاپ لیبل عبارتند از:

  • انتقال حرارت یا ریبونی (Thermal Transfer)
  • حرارت مستقیم یا حرارتی (Direct Thermal)

لیبل پرینتر های ریبونی محدودیتی از لحاظ نوع برچسب ندارند و همه انواع لیبل ها (کاغذی، پی وی سی، متال و … ) را می توان از این طریق چاپ نمود، اما گزینه دوم نسبت به لیبل پرینتر های ریبونی محدودیت بیشتری دارند و به طبع آن کاربری محدودتری هم دارند. در لیبل پرینتر های حرارتی فقط از لیبل حرارتی می توان استفاده کرد که نسبت به لیبل های کاغذی ساده، قیمت بیش تری دارند.

انواع دستگاه چاپ لیبل

اکنون به مرحله انتخاب دستگاه چاپ لیبل می رسیم. این دستگاه ها نیز انواع مختلفی دارند و هر کدام به زیرمجموعه های دیگری نیز تقسیم بندی می شوند که از جمله آن ها می توان به تفاوت در برندها و مدل ها اشاره کرد. دستگاه های چاپ لیبل را می توان در گروه های ذیل تقسیم بندی نمود:

1)چاپ سیلك

2)چاپ افست

3)چاپ ملخی

4)چاپ لترپرس

دستگاه چاپ سیلک بسیار کوچک و قابل حمل است. محدودیت هایی هم برای استفاده از آن وجود دارد که باعث می شود تنها در موارد محدود از آن استفاده شود. در مقابل می توان به چاپ افست اشاره کرد که در آن از لیبل زن های بزرگی استفاده می کنند و اصولا برای شرکت هایی ساخته می شود که در زمینه چاپ لیبل فعالیت دارند. چاپ لیبل حرفه ای با این دستگاه ها محدودیت های کمتری دارد و اصولا هر نوع لیبلی را می توان با استفاده از آن ها چاپ نمود.

چاپ ملخی نوعی چاپ سنتی است و در قدیم الایام که صرفا از یک رنگ در پرینترها استفاده می شود از چاپ ملخی استفاده می کردند؛ نمونه بارز آن هم نوشته و طرح های چاپ شده روی جعبه شیرینی های قدیمی است. از چاپ لترپرس برای انجام عملیاتی مانند تیغ زنی، برجسته کردن، خط زنی و شماره زنی استفاده می‌شود. لترپرس از گران ترین انواع لیبل زن هاست که می توان گفت با توجه به هزینه بسیار بالای آن، چندان مورد توجه واحدهای تولیدی نمی باشد.

چاپ لیبل روی روغن

چاپ لیبل در تهران و سایر استان ها

حال به سوال اصلی مقاله می پردازیم و آن این است که چگونه لیبل چاپ کنیم؟ قطعا خرید یک دستگاه لیبل زن که محدودیت های فراوانی نداشته باشد کار آسانی نیست. شرکت های چاپ لیبل این دستگاه ها را خریداری می کنند و سفارشات واصله را در تایم مناسب آماده می نمایند.

لیبل زن های ارزان تر نیز انتخابی اصولی برای کسب و کارهای تجاری با سطح رقابتی بالا نیستند و نباید از آن ها برای چاپ برچسب کالاهایی استفاده کنید که از سطح رقابتی بالایی برخوردار هستند با این حال مراکز چاپ برچسب امکان سفارش چاپ لیبل ارزان با کیفیت مطلوب را برای شما فراهم نموده اند.

بهتر است در این خصوص به یکی از مراکز چاپ لیبل در ایران مراجعه نمایید. چاپ سورن یکی از بهترین گزینه های ممکن در این زمینه می باشد. شما می توانید با اپراتورهای سورن پرینتینگ تماس گرفته و مشاوره کاملی را در خصوص این مسئله دریافت نمایید. این شرکت تمام کارهای لازم در خصوص چاپ لیبل اعم از طراحی اولیه، گرافیک و فوتوشاپ و چاپ لیبل در تیراژ های مختلف را انجام می دهد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :