یکشنبه 9 ارديبهشت 1403 در ساعت 9 : 14 دقیقه 09125704163 - 02133934182

طراحی لیبل

10 / 10
از 5 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | جمعه 5 آبان 1402 در ساعت 0 : 5 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 طراحی لیبل

اگر شما هم قصد دارید برای محصولات، خدمات و یا به هرمنظور دیگری لیبل مورد نیاز خود را چاپ کنید باید بدانید که قبل از چاپ لیبل شما در ابتدا باید آن را طراحی کنید.علت تاکید بر طراحی لیبل از یک جهت زیبایی و کارایی آن و از چهت دیگر که با اهمیت تر نیز میباشد قابل چاپ بودن آن است. برای مثال اگر طراحی لیبل اصولی نباشد ممکن است در زمان چاپ ، مطالب یا تصاویر کامل و در جای درست خود قرار نگیرند و یا در زمان برش  لیبل قسمتی از طرح یا مطالب نیز کات شوند.

برای طراحی لیبل میتوانید از افراد متخصص و طراح استفاده کنید و یا سفارش طراحی خود را به دفاتر تبلیغاتی بدهید تا با یک هزینه معقول طراحی مورد نظر شما را انجام بدهند.

شما میتوانید بصورت انلاین به یک طراح سفارش طراحی بدهید ولی اگر مایل بودید بصورت حضوری به دفاتر تبلیغاتی مراجعه کنید ، میتوانید در تهران به میدان بهارستان - خیابان ظهیرالسلام بروید.محل تمرکز صنف چاپ در تهران این محدوده میباشد.

طراحی و چاپ لیبل بصورت حرفه ای و در کمترین زمان توسط تیم مجرب چاپ سورن نیز انجام میشود. برای دریافت مشاوره و ارتباط با این مجموعه میتوانید با شماره های درج شده تماس بگیرید و یا در واتساپ پیغام بگذارید.

تلفن همراه تلفن ثابت شماره واتساپ

 

هزینه طراحی لیبل

هزینه طراحی لیبل به عوامل مختلفی بستگی دارد. هزینه یک طراحی معمولی از 200 هزارتومان شروع میشود و با تغییر عواملی نظیر مطالب زیاد، حساسیت طراحی، قالب دار بودن لیبل، زمان بر بودن، حساسیت رنگ بندی و ... این هزینه افزایش می یابد.

  • مطالب زیاد: گاهی ممکن است اطلاعاتی که قصد دارید روی لیبل چاپ شود با توجه به ابعاد لیبل زیاد باشد. در اینصورت طراح باید دقت و زمان بیشتری صرف کند تا مطالب را طوری بچیند که کاملا خوانا و مرتب باشد و در عین حال زیبایی بصری لیبل نیز حفظ شود. لازم به ذکر است که چک کردن غلط املایی به عهده مشتری میباشد.
  • قالب دار بودن لیبل: لیبل ها معمولا بصورت اشکال هندسی رایج ( مربع ،مستطیل ،دایره ، مثلث) برش میخورند. البته هیچ محدودیتی در نوع قالب و برش لیبل وجود ندارد و شما طبق نیاز خود و متناسب با سطحی که قصد چسباندن لیبل را دارید، میتوانید لیبل خود را در آن قالب طراحی کنید.
  • زمان بر بودن طراحی: معمولا زمانی که برای طراحی  برخی لیبل ها نظیر لیبل قیمت لباس، لیبل های با طرح استیکر و علائم هشداردهنده و ... صرف میشود خیلی طولانی نیست ولی زمانی که برای طراحی لیبل یک محصول خاص نظیر لیبل محصولات ارایشی و بهداشتی، مواد غذایی، محصولات صادراتی و ... صرف می شود طولانی تر می باشد و حتی با توجه به حساسیت کار ممکن است هفته ها زمان ببرد.
  • حساسیت رنگ بندی:برای اینکه رنگ های استفاده شده در طراحی با نمونه چاپی تفاوتی نداشته باشد نیازاست که طراح به مهارت های ترکیب رنگ تسلط کافی داشته باشد. توجه داشته باشید که طرح ها و یا نمونه هایی که در صفحه موبایل یا مانیتور مشاهده میکنید معمولا با خروجی RGB میباشد که کمی پررنگ تر و فانتزی تر از نسخه چاپی میباشد. برای اینکه متوجه شوید رنگ های استفاده شده پس از چاپ چگونه میشود باید تنظیمات رنگ را روی CMYK قرار دهید و خروجی بگیرید. در طی گذشت زمان رنگ های روتین بدون هیچ سختی و مانند یک فرمول اماده استفاده میشوند ولی گاهی در بعضی از طرح های درخواستی مشتریان، رنگ های خاصی استفاده شده که طراح باید با مهارت و علمی که دارد به درستی ترکیب رنگ را بدست بیاورد و ان را اجرا کند.

در صورتی که تمایل داشته باشید طراحی لیبل را خودتان انجام بدهید بهتر است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

به منظور طراحی لیبل، لازم است از نرم‌افزارهای طراحی گرافیک استفاده کنید. برخی از این برنامه ها عبارت اند از:

برنامه طراحی فتوشاپ Adobe Photoshop
برنامه طراحی ایلاستریتور Adobe Illustrator
برنامه طراحی کورل CorelDRAW            
برنامه طراحی کنوا Canva

 

این نرم‌افزارها قابلیت‌های گوناگونی از جمله ایجاد شکل‌ها، افکت‌ها، متن و تصاویر را برای شما فراهم می‌کنند. برای دانلود سایر نرم افزارها میتوانید اینجا کلیک کنید.

در هنگام طراحی لیبل، نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • تعیین هدف: ابتدا هدف خود را برای طراحی لیبل مشخص کنید، آیا قصد دارید یک لیبل برای محصول خاصی طراحی کنید یا نیاز به لیبلی برای بسته‌بندی عمومی دارید؟ طراحی لیبل اختصاصی به مراتب پیچیده تر و نیازمند مهارت میباشد ولی طراحی لیبل های عمومی مانند لیبل محصولات پستی خیلی اسانتر میباشد.شما میتوانید یک طرح اماده از لیبل های عمومی را تهیه کرده و با کمی تغییر تبدیل به لیبل اختصاصی کنید.
  • انتخاب پالت رنگی: برندینگ و هویت بصری شرکت یا محصول را در نظر بگیرید و پالت رنگی مناسب را برای طراحی لیبل انتخاب کنید.  برای مثال اگر همیشه برای دیزاین محصولات یا شرکت خود از ترکیب رنگ خاصی استفاده میکنید، سعی کنید از این ترکیب رنگ در طراحی لیبل نیز استفاده کنید. این کار باعث میشود تا برند شما بصورت ناخوداگاه حتی بصورت یک ترکیب رنگ خاص در ذهن ماندگار شود.
  • استفاده از فضای مناسب: همچنین به فضای موجود بر روی لیبل توجه کنید و بهتر است از آن به طور استراتژیک استفاده کنید. شما حتی میتوانید لیبل را با اندازه های درخواستی روی کاغذ بکشید و جای مطالب و لوگو رانیز مشخص کنید در این صورت متوجه خواهید شد که در ابعاد درخواستی شما چه میزان مطالب قابل جایگذاری میباشد.
  • قرار دادن اطلاعات مناسب: اطلاعات مهم مانند نام محصول، برند، محتویات، تاریخ انقضا و هر اطلاعات دیگری که باید در لیبل نمایش داده شود را به طور واضح و خوانا قرار دهید.کوچکترین سایز فونت که میتوانید برای نوشتن مطالب روی لیبل استفاده کنید و خوانا نیز باشد، سایز فونت 5 میباشد.
  • توجه به استانداردها: در صورتی که قصد چاپ لیبل را دارید، مطمئن شوید که طرح شما با استانداردهای چاپ سازگار است و کیفیت لیبل پس از چاپ حفظ می‌شود.  این کیفیت میتواند شامل اندازه فونت، ترکیب رنگهای انتخابی، نوع فونت و.... باشد.

با توجه به محتوای لیبل و خلاقیت خود، می‌توانید طرح منحصر به فردی ایجاد کنید و با توجه به نیازها و سلیقه خودتان از انواع اموجی‌ها ، شکل‌ها و طرح‌ها استفاده کنید.به خودتان اجازه بدهید و طرح خلاقانه خود را به واقعیت تبدیل کنید!

 

 

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :