جمعه 7 ارديبهشت 1403 در ساعت 3 : 41 دقیقه 09125704163 - 02133934182

چاپ دیجیتال چیست و چرا چاپ دیجیتال ترجیح داده می شود؟

10 / 10
از 2 کاربر
بازگشت به لیست مقالات » | شنبه 21 خرداد 1401 در ساعت 15 : 35 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

 


 

  تفاوت بین چاپ دیجیتال و چاپ افست

 

بزرگترین تفاوت بین چاپ افست و چاپ دیجیتال این است که صفحات چاپ هنگام استفاده از چاپ دیجیتال نیازی به تعویض ندارند. در دستگاه های چاپ افست الگوهای چاپ باید به طور مداوم تغییر کرده و برخی از این عملیات ها به صورت دستی انجام شود.این باعث افزایش زمان چاپ برای چاپ افست در مقایسه با چاپ دیجیتال می شود. از طرفی چاپ دیجیتال برای چاپ سریال مناسب تر است. در عین حال، چاپ دیجیتال یک تکنیک چاپ انعطاف پذیرتر برای ایجاد تغییرات است.

هزینه چاپ افست بسیار کمتر از چاپ دیجیتال است. دلیل این امر این است که می توان تا 1 میلیون چاپ را همزمان انجام داد. هنگامی که تکنیک های چاپ در نظر گرفته می شود، چاپ افست با استفاده از مواد شیمیایی بسیاری ساخته می شود و ضایعات حاصل در مقایسه با چاپ دیجیتال بسیار بیشتر است. فرآیندهای تکنیک چاپ دیجیتال برای صنایع در حال تغییر و توسعه و محصولات چاپی بسیار مناسب هستند. به عنوان مثال، شما می خواهید با استفاده از یک بروشور یک کمپین تبلیغاتی سریع راه اندازی کنید و زمان محدودی برای آن دارید. در این صورت استفاده از چاپ دیجیتال به جای چاپ افست از نظر زمانی مزیت جدی به شما خواهد داد. اما فراموش نکنید که با افزایش تعداد چاپ در چاپ دیجیتال، هزینه ها نسبت به چاپ افست افزایش می یابد.



چاپ دیجیتال 

 

  مزایای چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال از بسیاری جهات به شما مزایایی می دهد، اما هنگام انتخاب باید از معایب آن آگاه باشید. موقعیت‌هایی که چاپ دیجیتال سودمند است بسته به نوع چاپ، تعداد چاپ، انعطاف‌پذیری طراحی، کیفیت چاپ مورد انتظار و بسیاری عوامل دیگر متفاوت است. برای تعمیم؛

 

  • اگر تعداد قطعات چاپ شده کم باشد
  • اگر در مطالعه خود مشکل زمانی دارید
  • اگر کیفیت در درجه دوم و سرعت کار دراولویت باشد
  • اگر سرعت چاپ مهمتر از هزینه باشد

چاپ دیجیتال می تواند برای شما بسیار سودمند باشد. اگر برعکس این شرایط فکر می کنید و مثلاً می گویید «هزینه کم و کیفیت بالا است، اما سرعت آنقدرها مهم نیست» باید چاپ افست را انتخاب کنید.

اولویت چاپ افست یا دیجیتال با در نظر گرفتن محصول و کمیت در چاپ سورن انجام می شود. با این حال، با توجه به کیفیت و هزینه، چاپ افست به طور کلی ترجیح داده می شود تا محصولات چاپی با کیفیت و مقرون به صرفه تر را به مشتریان ارائه دهد.

 

چاپ دیجیتال در آینده

در دنیای ما که فناوری به سرعت در حال توسعه است، همگام شدن با این تغییر و تغییر برای صنعت چاپ اجتناب ناپذیر است. در سال های گذشته گام های مهمی در زمینه چاپ دیجیتال برداشته شده و همچنان ادامه دارد. با این تغییرات، استفاده از چاپ دیجیتال برای بسیاری از محصولات چاپی سودمندتر می شود. البته این تغییرات همچنان مانع از چاپ افست برای بسیاری از محصولات چاپی نشده است.

همچنین شایان ذکر است که چاپ افست در کنار چاپ دیجیتال همچنان در حال تغییر است و روز به روز امکان تولید چاپ با کیفیت بالاتر با هزینه کمتر را فراهم می کند. مشخص نیست که چه کسی در این نبرد فناوری بین چاپ دیجیتال و چاپ افست در سال های آینده پیروز خواهد شد.

ما در مجموعه چاپ سورن انواع خدمات چاپ مانند : چاپ کاتالوگ ، چاپ ساک دستی ، چاپ بروشور،چاپ کارت ویزیت و سایر خدمات چاپ را با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه میکنیم.

مشتریان عزیز با توجه به نوع کاری که سفارش میدهند ، مدت زمانیکه برای تحویل سفارش در نظر دارند و بودجه در نظر گرفته شده میتوانند از چاپ دیجیتال یا افست برای سفارش خود استفاده کنند.

تمامی محصولات از قبیل :چاپ کاتالوگ دیجیتال _ چاپ ساک دستی دیجیتال _ چاپ بروشور دیجیتال _ چاپ لیبل دیجیتال _ چاپ فولدر دیجیتال  و ..... قابلیت سفارش چاپ به صورت دیجیتال را دارند .

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :