پنجشنبه 30 فروردین 1403 در ساعت 15 : 11 دقیقه 09125704163 - 02133934182

چاپ پاکت

10 / 10
از 9 کاربر

چاپ پاکت نیز مانند سایر چاپ وسایل تبلیغاتی دیگر نظیر چاپ لیبل یا چاپ کاتالوگ ، یکی از رسانه هایی است که برای معرفی شرکت ، موسسه یا سازمان مورد استفاده قرار می گیرد. پاکت در اندازه های مختلفی ، بسته به نیاز شرکت طراحی و چاپ می شود . اما در اکثر موارد اندازه رایج برای چاپ پاکت همان A4 , A5  است که دقیقا اندازه همین کاغذها طراحی می شود.

موارد استفاده این پاکت ها زیاد است به عنوان مثال برای جابجایی اوراق و سند ها و حتی موارد تبلیغاتی شرکت به سایر موسسه ها یا شرکت ها از این پاکت ها استفاده می شود . و موارد ارسالی را درون پاکت قرار می دهند.

نوع دیگری از پاکت نیز وجود دارد که به آن پاکت ملخی می گویند. این نوع پاکت ها از نظر عرضی هم عرض ورق A4  هستند اما از بعد دیگر یک سوم کاغذ A4 می باشد چرا که وقتی قرار است کاغذ A4در درون این پاکت های ملخی قرار بگیرند  از سه ناحیه تا میخورند.

در مبحث طراحی و چاپ پاکت نامه نیز باید همانند سایر طراحی ها موارد خاصی را لحاظ کرد. یکی از نکات طراحی و چاپ پاکت در نظر گرفتن فعالیت شرکت است که میتواند در انتخاب نوع رنگ بندی و وزن انتخابی برای پاکت  تاثیرگذار باشد.

نکات مورد نیاز در چاپ پاکت

برای چاپ پاکت باید نکاتی را رعایت نمایید تا چاپ پاکت با بهترین کیفیت انجام شود.

پاکت نامه را باید با توجه به اندازه ای که مورد نیازتان می باشد انتخاب نمایید تا محتوای مد نظر شما در هنگام چاپ پاکت بر روی آن جای بگیرد.

اگر قصد چاپ پاکت دارید باید حاشیه ای را در حدود یک سانتی متر در نظر بگیرید و مطالب و تصاویر و کلیه اطلاعات خود را درون حاشیه قرار دهید تا پس از چاپ پاکت و پس از برش خورد پاکت نامه بخشی از نوشته ها و تصاویر و لوگوی شما زیر برش از دست نرود به خصوص در هنگام  جایگذاری متون اصلی و لوگو عناصر باید به گونه ای قرار گیرند که در چاپ پاکت نصفه چاپ نشوند.

البته تصویر پس زمینه را باید تا انتهای طرح خود ادامه دهید تا در هنگام برش هیچ بخشی سفید نیز باقی نماند.

یکی دیگر از نکاتی که باید در چاپ پاکت در نظر گرفته شود این است که بر اساس اندازه پاکت در لبه های کناری هیچ طررح و رنگی قرار ندهید تا در هنگام چسبیدن با مشکلی مواجه نشوید. برای مثال برای پاکت هایی که دارای ابعاد کوچکی می باشند بهتر است لبه های کناری را تا سه سانتی متر خالی بگذارید و برای پاکت های بزرگ 2 سانتی متر را خالی بگذارید تا برای چسبیدن مشکلی پیش نیاید.

در انتخاب ابعاد پاکت دقت کنید که ابعاد منتخب شما با طرحی که در نظر دارید و طراحی نموده اید همخوانی داشته باشد.

قرار دادن حاشیه در چاپ پاکت پیشنهاد نمی شود زیرا ممکن است در هنگام برش کار شما از تقارن خارج شود.

همچنین برای چاپ پاکت  از انتخاب فونت کوچک تر از 6 پوینت پرهیز نمایید.

فرمت چاپ پاکت

شما چنانچه قصد چاپ پاکت را دارید و می خواهید طرح خود را برای چاپ ارسال نمایید باید فایل های چاپی خود را به شکل JPEG، PDF و یا TIFF ارسال نمایید ولی بهترین فرمت برای چاپ پاکت pdf  می باشد زیرا در این صورت فایل شما بدون هیچ تغییری برای ما ارسال خواهد شد.

ارسال نظر
عنوان نظر :
نام شما :
ایمیل :